advertentie
Askja Reizen
Laat ook jouw reis op maat maken door Askja Reizen

TEAM SNOWREPUBLIC WENST AL HAAR LEZERS VEEL WIJSHEID EN GELUK IN DEZE LASTIGE TIJD EN WE KIJKEN UIT NAAR EEN VOLGENDE WINTER VOL SNEEUW EN PLEZIER IN DE BERGEN. BEZOEK ONDERTUSSEN ONZE WEBSITES MOUNTAINREPORTERS.COM EN OUTDOORDICHTBIJ.NL VOOR EEN DAGELIJKSE DOSIS REISVERHALEN OVER DE MOOISTE NATUURLIJKE BESTEMMINGEN, VLAKBIJ HUIS OF AAN DE ANDERE KANT VAN DE WERELD.


In Innsbruck wordt momenteel keihard gewerkt aan de Patscherkofelbahn in Innsbruck (Igls). Pauline schreef al eerder over het afscheid van de “Grande Dame“: de gondel die bijna 90 jaar diens deed. De nieuwe 10 persoonsgondel zou vrijdag open moeten gaan. Maar de tijd dringt en het is spannend of ze de opening wel of niet gaan halen….

De oude Patscherkofel die na 90 jaar wordt vervangen

Nieuw Patscherkofelbahn kost 55 miljoen euro

De nieuwe gondel wordt een gondel voor 10 personen en vervangt de huidige Patscherkofelbahn, Olympia Express, Panoramabahn en de Ochsenalmlift. Met de nieuwe gondel kunnen 2600 wintersporters naar boven worden vervoerd. De nieuwe lift kent straks een dal-, een midden- en een bergstation. Met de bouw is een investering van 55 miljoen euro gemoeid.

Patscherkofelbahn
Het gebied waar de nieuwe Patscherkofelbahn wordt gebouwd. Foto credits: Patscherkofelbahn Betriebs GmbH

Hevige protesten

Voordat de bouw van start ging waren er hevige protesten voor de nieuwbouw van de Patscherkofelbahn. Maar uiteindelijk werden die beslecht en kon worden gestart met de bouw.

Achter op schema

Het schema voor de nieuwbouw was bij aanvang al redelijk strak gepland, maar door de recente sneeuwval in het gebied werd het aantal dagen dat er gewerkt kon worden nog verder ingekort. In plaats van 270 dagen hielden ze maar 240 dagen over om de lift te bouwen.

Bouwvakkers zetten de laatste puntjes op de i voor de opening van aankomende vrijdag. Foto: tirol.orf.at

Puntjes op de i

Gelukkig is het grootste gedeelte van de werkzaamheden al achter de rug en is het nu een kwestie van puntjes op de i zetten. Zo moet het brandalarmsysteem nog in werking worden gesteld of moeten branddeuren worden gemarkeerd. En zijn er nog werkzaamheden te doen bij de toiletten.

Bron: tirol.orf.at

Kopfoto: FANtastisch Oostenrijk

Lees ook:

Oude ‘grande dame’ Patscherkofelbahn Innsbruck na 90 jaar met pensioen

 

advertentie