Salomon Wintersportkleding Salomon wintersport

Snowrepublic wenst je de beste wintersport die er is. En om optimaal te kunnen genieten is het natuurlijk belangrijk dat je lichaam fit genoeg is om dagenlang – zonder spierpijn of blessures – te kunnen skiën en snowboarden. Als het sporten er niet echt van is gekomen de laatste maanden dan wordt het nu tijd om je spieren te laten wennen aan de inspanning in de bergen. Trek wat makkelijks aan en probeer deze workouts die we speciaal selecteerden voor een ultieme voorbereiding op je skivakantie.

Het trainen van je core

Niet alleen stevige beenspieren helpen je de piste af te komen. Skiën & boarden zijn tenslotte erg afhankelijk van evenwicht en coördinatie. Hierom is het ook belangrijk je ‘core’ goed te trainen. Oftewel je buik, rug en schouders.

Evenwicht bewaren

Voornamelijk beginnende skiërs zullen merken dat ze compleet gesloopt zijn na een dagje op de piste. Dit komt omdat je naast je beenspieren ook het gehele bovenlichaam aan het werk zet. Je buik, rug en heupen zijn belangrijk voor het bewaren van je evenwicht. Pak deze dan ook vooral mee in je voorbereiding. Dit geldt natuurlijk ook voor de gevorderde skiër! Deze video laat zien hoe:

Werken aan de perfecte balans

Je wilt je natuurlijk niet druk te hoeven maken om het continu bewaren van je evenwicht. Naast veel oefenen op de piste, kun je ook de buikspieren ervan langs geven in de sportschool of gewoon lekker thuis. Alle beetjes helpen en het mooie is dat je je eigen tempo kunt bepalen. Deze oefeningen zijn leuk om mee te pakken en helpen je daarnaast ook bij het creëren van een mooi figuur.

Warming-up op de piste

Te kort dag om nog een hele work-out sessie af te werken? Geen probleem, ook op locatie kun je werken aan je balans. Tijdens het skiën, maar ook door een korte warming-up te doen. Neem je skistok, strek je armen en houdt de skistok verticaal voor je. Balanceer de stok op je handen en probeer deze te gebruiken om je lichaam te sturen. Een skiles meepakken is natuurlijk ook nooit verkeerd.

Skiles
bron: sneeuwsportleraren.nl

Met de nodige voorbereiding sta je wellicht een stuk fitter en zelfverzekerder op de piste dan wanneer je direct vanuit je luie stoel ineens de piste afvliegt. De kans op blessures is daardoor ook kleiner en je hebt ook minder last van spierpijn.

Bereid jij je graag goed voor op je wintersportvakantie en sta je straks fit op de piste?


Deze tips worden je aangeboden door Summit Travel. Bezoek hun website voor meest aantrekkelijke aanbiedingen voor je wintersport.


 

win-actie
Casio winnen

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here