Klik hier om mee te doen met de win-actie


 

Door: Thiery Thielemans

Ben je de overtollige kilo’s beu en zou je graag een maatje minder wegen? Ga dan naar de sneeuw! Wintersporten is niet alleen goed voor je geest maar ook voor je lichaam. Als je er rekening mee houdt tenminste…

2250 CALORIEËN OP EEN DAG

Wintersporten is gezond. Je bent de hele dag in de buitenlucht en actief bezig met je voortbewegen op ski’s of een snowboard. Daar wordt je lijf blij van! Wist je dat je met  skiën/boarden zo’n 450 kcal per uur verbrandt? Bij een volle dag op de piste, waarbij je ongeveer vijf uur actief bent, zijn dat maar liefst 2250 calorieën.

afvallen
Met vijf uur actief skiën per dag verbrand je maar liefst 2250 calorieën © Pxhere

HET IS DE BALANS DIE TELT

Tel uit je winst, zou je denken. Maar er liggen op wintersport heel wat valkuilen op de loer. Daarmee bedoel ik die lekkere warme choco met slagroom of dat volle bord spaghetti in de berghut. Om over de glühwein en de biertjes tijdens de après-ski nog maar niet te spreken. Als je af wil vallen tijdens de wintersport, zal je er de hele dag rekening mee moeten houden dat je jezelf niet te buiten gaat aan alle lekkere verleidingen op en buiten de piste. Je valt namelijk alleen maar af als je méér calorieën verbruikt als dat je er in stopt. Het is de balans waar het om draait.

ONTBIJT ALS EEN KEIZER

De vuistregel voor afvallen is, dat je met meer bewegen en minder eten de beste resultaten boekt. Nu is meer bewegen natuurlijk niet lastig op wintersport maar met minder eten wordt het een stukje moeilijker. Zeker omdat skiën behoorlijk intensief is, is het heel belangrijk is om er voor te zorgen dat je lijf zo’n hele dag op de piste aankan. Start daarom op wintersport altijd met een goed ontbijt. Je kan er daarna een paar uur tegenaan op de piste en wanneer je de warme choco, apfelstrudel, kaiserschmarnn en nocklern laat staan, dan kan je tijdens de après-ski best een koud biertje of warme glühwein drinken om je succes van de dag te vieren. Onthoud; Ontbijt als een keizer, lunch als een koning, dineer als een bedelaar en après-ski als een malle!

afvallen
Meer bewegen en minder eten staan garant voor vermindering in gewicht. Probeer het eens! © Pxhere

Als je af wil vallen tijdens de wintersport, doe je er goed aan om gewoon drie keer per dag te blijven eten en het overbodige lekkers te laten staan. Doordat je gedurende de dag meer calorieën verbrandt als wanneer je een normale dag in Nederland zou zijn, zal je zien dat je toch met wat kilo’s minder thuis zal komen. Probeer het maar eens!

(Visited 580 times, 1 visits today)

 

BBI Travel

Wintersport in Scandinavië 

Deze winter vlieg je met BBI Travel rechtstreeks naar het hart van Scandinavië voor een wintervakantie vol avonturen. Ga skiën op de pistes van Sälen in Zweden of in Trysil in Noorwegen. Lees meer

SalzburgerLand

Win een skivakantie naar SalzburgerLand 

Je merkt het overal in SalzburgerLand: de locals en de wintersporter zijn simpelweg verliefd op de winter. Een skivakantie, daar houden we allemaal van toch? Maar het wordt natuurlijk nog veel leuker als die vakantie ook nog eens gratis is! Doe hier mee aan de prijsvraag en maak kans op een van de negen wintersportreizen. Elke reis is voor 2 personen. 7 nachten in een 2-persoonskamer in een hotel, inclusief halfpension. Plus twee skipassen voor 6 dagen. Doe mee!

Voigt Travel

Wintersporten in Zweden en Noorwegen 

Kleinschalige pistes, Zweedse koffiepauzes en uitzicht op beboste heuvels: ga wintersporten op z’n Scandinavisch’. Weg van de massa skiën en snowboarden tussen de Zweden en Noren. Bekijk hier de bijzondere winterse reizen van Voigt Travel. Lees meer