ADVERTENTIE
SNP Natuurreizen

Door: Thiery Thielemans

Ben je de overtollige kilo’s beu en zou je graag een maatje minder wegen? Ga dan naar de sneeuw! Wintersporten is niet alleen goed voor je geest maar ook voor je lichaam. Als je er rekening mee houdt tenminste…

2250 CALORIEËN OP EEN DAG

Wintersporten is gezond. Je bent de hele dag in de buitenlucht en actief bezig met je voortbewegen op ski’s of een snowboard. Daar wordt je lijf blij van! Wist je dat je met  skiën/boarden zo’n 450 kcal per uur verbrandt? Bij een volle dag op de piste, waarbij je ongeveer vijf uur actief bent, zijn dat maar liefst 2250 calorieën.

afvallen
Met vijf uur actief skiën per dag verbrand je maar liefst 2250 calorieën © Pxhere

HET IS DE BALANS DIE TELT

Tel uit je winst, zou je denken. Maar er liggen op wintersport heel wat valkuilen op de loer. Daarmee bedoel ik die lekkere warme choco met slagroom of dat volle bord spaghetti in de berghut. Om over de glühwein en de biertjes tijdens de après-ski nog maar niet te spreken. Als je af wil vallen tijdens de wintersport, zal je er de hele dag rekening mee moeten houden dat je jezelf niet te buiten gaat aan alle lekkere verleidingen op en buiten de piste. Je valt namelijk alleen maar af als je méér calorieën verbruikt als dat je er in stopt. Het is de balans waar het om draait.

ONTBIJT ALS EEN KEIZER

De vuistregel voor afvallen is, dat je met meer bewegen en minder eten de beste resultaten boekt. Nu is meer bewegen natuurlijk niet lastig op wintersport maar met minder eten wordt het een stukje moeilijker. Zeker omdat skiën behoorlijk intensief is, is het heel belangrijk is om er voor te zorgen dat je lijf zo’n hele dag op de piste aankan. Start daarom op wintersport altijd met een goed ontbijt. Je kan er daarna een paar uur tegenaan op de piste en wanneer je de warme choco, apfelstrudel, kaiserschmarnn en nocklern laat staan, dan kan je tijdens de après-ski best een koud biertje of warme glühwein drinken om je succes van de dag te vieren. Onthoud; Ontbijt als een keizer, lunch als een koning, dineer als een bedelaar en après-ski als een malle!

afvallen
Meer bewegen en minder eten staan garant voor vermindering in gewicht. Probeer het eens! © Pxhere

Als je af wil vallen tijdens de wintersport, doe je er goed aan om gewoon drie keer per dag te blijven eten en het overbodige lekkers te laten staan. Doordat je gedurende de dag meer calorieën verbrandt als wanneer je een normale dag in Nederland zou zijn, zal je zien dat je toch met wat kilo’s minder thuis zal komen. Probeer het maar eens!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here