advertentie
Askja Reizen
Laat ook jouw reis op maat maken door Askja Reizen

TEAM SNOWREPUBLIC WENST AL HAAR LEZERS VEEL WIJSHEID EN GELUK IN DEZE LASTIGE TIJD EN WE KIJKEN UIT NAAR EEN VOLGENDE WINTER VOL SNEEUW EN PLEZIER IN DE BERGEN. BEZOEK ONDERTUSSEN ONZE WEBSITES MOUNTAINREPORTERS.COM EN OUTDOORDICHTBIJ.NL VOOR EEN DAGELIJKSE DOSIS REISVERHALEN OVER DE MOOISTE NATUURLIJKE BESTEMMINGEN, VLAKBIJ HUIS OF AAN DE ANDERE KANT VAN DE WERELD.


Zeven tips voor een gezonde reis naar de wintersport

Door Matthijs van der Pol

Ga je in de voorjaarsvakantie ook lekker op wintersport? Tijdens de reisdagen onderweg naar de skigebieden beweeg je weinig en voor velen zal er een week volgen met minder gezond eten en meer alcohol dan thuis. Om ervoor te zorgen dat je goed en sterk begint aan je skivakantie geef ik je hier zeven tips om je reisdag gezond door te komen.

1. (Gedroogd) fruit

Je gaat je natuurlijk vervelen, waardoor je vaker aan eten zult denken. Fruit en gedroogd fruit zijn prima alternatieven voor snoep en koekjes om de verveling te doden. Let wel op dat je het beperkt met gedroogd fruit.

2. Noten

Net als fruit, is een klein handje ongezouten noten ook verstandig. Het geeft enorm veel energie. Net als met gedroogd fruit: geniet, maar met mate.

Een handvol noten onderweg geeft een energie-impuls.

3. Gekookt eitje

Ook zo’n verantwoorde snack is een gekookt eitje. Lekker!

4. Rauwkost

Rauwkost is een enorm verstandige keuze. Heb je geen zin om het allemaal te snijden? In de supermarkt kun je kant-en-klaar bekers kopen met komkommers, paprika’s en tomaatjes.

5. Maak je eigen gezonde lunch

Koop geen dure kant-en-klaar broodjes bij de tankstations, maar maak je lunch thuis. Het kost uiteraard wel even wat tijd, maar je bespaart er ook een hoop geld mee.

Gezond kan echt lekker zijn!

Enkele tips:

  • Wraps (volkoren / boekweit). Bijvoorbeeld met: zalm, avocado, spinazie of sla, groenten naar keuze en mierikswortel
  • Salade. Bijvoorbeeld: quinoa, blikje tonijn (in water, geen olijfolie), sla of spinazie en groenten naar keuze.
  • Kwark / yoghurt / Griekse yoghurt met mosterd en kruiden naar keuze
  • Volkoren brood met gezond beleg, bijvoorbeeld: kalkoenfilet of hüttenkäse met tomaat of paprika.

6. Water

Drink voldoende water, want dit zorgt voor een goede stofwisseling. Doe je dit niet, dan vermindert je concentratie en fitheid en mogelijk krijg je zelfs hoofdpijn. Uiteraard is water veel beter om te nemen dan frisdrank, maar dat wist je vast al.

Neem water mee in een hervulbare fles. Wel zo goed voor het milieu.

7. Beweeg tijdens de stops

Ga bij elke stop een rondje wandelen, trap een balletje, speel tikkertje of doe iets anders wat je leuk vindt. Even de benen strekken is gewoon verstandig!

 


Volg ons ook op Facebook en Instagram


 

advertentie