Klik hier om mee te doen met de win-actie


 

Zeven tips voor een gezonde reis naar de wintersport

Door Matthijs van der Pol

Ga je in de voorjaarsvakantie ook lekker op wintersport? Tijdens de reisdagen onderweg naar de skigebieden beweeg je weinig en voor velen zal er een week volgen met minder gezond eten en meer alcohol dan thuis. Om ervoor te zorgen dat je goed en sterk begint aan je skivakantie geef ik je hier zeven tips om je reisdag gezond door te komen.

1. (Gedroogd) fruit

Je gaat je natuurlijk vervelen, waardoor je vaker aan eten zult denken. Fruit en gedroogd fruit zijn prima alternatieven voor snoep en koekjes om de verveling te doden. Let wel op dat je het beperkt met gedroogd fruit.

2. Noten

Net als fruit, is een klein handje ongezouten noten ook verstandig. Het geeft enorm veel energie. Net als met gedroogd fruit: geniet, maar met mate.

Een handvol noten onderweg geeft een energie-impuls.

3. Gekookt eitje

Ook zo’n verantwoorde snack is een gekookt eitje. Lekker!

4. Rauwkost

Rauwkost is een enorm verstandige keuze. Heb je geen zin om het allemaal te snijden? In de supermarkt kun je kant-en-klaar bekers kopen met komkommers, paprika’s en tomaatjes.

5. Maak je eigen gezonde lunch

Koop geen dure kant-en-klaar broodjes bij de tankstations, maar maak je lunch thuis. Het kost uiteraard wel even wat tijd, maar je bespaart er ook een hoop geld mee.

Gezond kan echt lekker zijn!

Enkele tips:

  • Wraps (volkoren / boekweit). Bijvoorbeeld met: zalm, avocado, spinazie of sla, groenten naar keuze en mierikswortel
  • Salade. Bijvoorbeeld: quinoa, blikje tonijn (in water, geen olijfolie), sla of spinazie en groenten naar keuze.
  • Kwark / yoghurt / Griekse yoghurt met mosterd en kruiden naar keuze
  • Volkoren brood met gezond beleg, bijvoorbeeld: kalkoenfilet of hüttenkäse met tomaat of paprika.

6. Water

Drink voldoende water, want dit zorgt voor een goede stofwisseling. Doe je dit niet, dan vermindert je concentratie en fitheid en mogelijk krijg je zelfs hoofdpijn. Uiteraard is water veel beter om te nemen dan frisdrank, maar dat wist je vast al.

Neem water mee in een hervulbare fles. Wel zo goed voor het milieu.

7. Beweeg tijdens de stops

Ga bij elke stop een rondje wandelen, trap een balletje, speel tikkertje of doe iets anders wat je leuk vindt. Even de benen strekken is gewoon verstandig!


Volg ons ook op Facebook en Instagram


(Visited 666 times, 1 visits today)

 

BBI Travel

Wintersport in Scandinavië 

Deze winter vlieg je met BBI Travel rechtstreeks naar het hart van Scandinavië voor een wintervakantie vol avonturen. Ga skiën op de pistes van Sälen in Zweden of in Trysil in Noorwegen. Lees meer

SalzburgerLand

Win een skivakantie naar SalzburgerLand 

Je merkt het overal in SalzburgerLand: de locals en de wintersporter zijn simpelweg verliefd op de winter. Een skivakantie, daar houden we allemaal van toch? Maar het wordt natuurlijk nog veel leuker als die vakantie ook nog eens gratis is! Doe hier mee aan de prijsvraag en maak kans op een van de negen wintersportreizen. Elke reis is voor 2 personen. 7 nachten in een 2-persoonskamer in een hotel, inclusief halfpension. Plus twee skipassen voor 6 dagen. Doe mee!

Voigt Travel

Wintersporten in Zweden en Noorwegen 

Kleinschalige pistes, Zweedse koffiepauzes en uitzicht op beboste heuvels: ga wintersporten op z’n Scandinavisch’. Weg van de massa skiën en snowboarden tussen de Zweden en Noren. Bekijk hier de bijzondere winterse reizen van Voigt Travel. Lees meer